Dnevnik No.6: NI VSE ZLATO, KAR SE SVETI - pogled formulatorja

V preteklih tednih mi je preko socialnih omrežij kar nekajkrat v ospredje ekrana izvrglo reklame za nakup kozmetičnega izdelka, predvsem kreme za obraz. Mi je jasno, da zaradi algoritmov mojega brskanja po spletu le-ti predvidijo, s čim se ukvarjam in mi ciljano pošiljajo reklame. Ob reklamah sem se največkrat razjezila, saj so postavljene cene izdelkov izjemno visoke. In kaj je zame visoka cena za kozmetični izdelek? Vse, kar je več kot 50,00 €. Vsak od nas ima seveda različne kriterije, kaj je zanj visoka cena. Moja ocena cene seveda izhaja iz dejstva, da sem formulatorka kozmetičnih izdelkov in da imam pregled nad stroški v celoti: od osnovnih surovin, embalaže, vse do stroškov marketinga. Odločila sem se, da kozmetične izdelke raziščem na njihovih spletnih straneh, da bi našla razloge, ki bi bili tehtni za tako visoko postavljene cene.

Razlog št. 1: PAZLJIVO IZBRANA EMBALAŽA

Kozmetiko (tudi naravno!) najprej kupujemo z očmi. Predstavljajte si sebe v trgovini, stojite pred polico s kremami za obraz in izbirate NOVO kremo zase. Najprej se postavite v sredino police, od koder začnete. Posežete po tisti škatlici, ki vam je iz sredine najbolj všeč – ki vas z embalažno zgodbo najbolj ogovori. Pa jo potežkate, obračate, berete, ocenjujete kvaliteto embalaže. Škatlice ne odpirate, saj je ni dovoljeno odpirati. Prvo škatlico vrnete in tako malo desno in malo levo od sredine police ponovite postopek. Na koncu izberete tisto kremo, za katero se vam zdi, da bo res dobra – ker če vam je embalaža všeč, potem mora biti vsebina tudi super. Torej, izdelek ste kupili tako, da do same kreme (zaradi katere ste izdelek sploh kupili) v trgovini niste prišli. Zato se formulatorji in vsi ostali prodajalci kozmetičnih izdelkov (tudi naravnih) veliko preveč ukvarjamo z izgledom izdelka – ker se enostavno zavedamo pomembnosti tega. In zares dobra (beri: gledljiva) embalaža stane.

Razlog št. 2: IME BLAGOVNE ZNAMKE

Tukaj bom za primer izbrala ameriški trg konvencionalne in naravne kozmetike. Če je lastnica blagovne znake npr. zdravnica, na njeni spletni strani ne najdete izdelka, za katerega bi odšteli manj kot $200. Saj je ona sama, s svojo izobrazbo, garancija za odličnost izdelka. Kozmetičnih izdelkov zagotovo ne proizvaja sama, prav tako je redko, da bi sodelovala pri razvoju izdelka. Običajno lastniki blagovne znamke samo povedo, katero od aktivnih učinkovin bi želeli imeti v svojih izdelkih (glede na strokovnost jim verjetno tukaj lahko zaupamo), najeto podjetje razvije izdelek. Strokovni naziv je odlična reklama. Se bom pri moji naslednji blagovni znamki odločila, da bo ime moje blagovne znamke  Dr. Nataschka.

Razlog št. 3: IME PROIZVAJALCA

Če si še enkrat predstavljate sebe v trgovini, pred polico s kremami za obraz, boste najprej preverili izdelke  močnih imen proizvajalcev, ki jih že poznate. Ker tudi ta imena zagotavljajo kvaliteto. Tudi izdelki teh proizvajalcev so med sabo cenovno rangirani; kozmetični izdelki višjega cenovnega razreda so ločeni od cenejših izdelkov. Ali v resnici poznamo razlog za to delitev izdelkov na ločene police? Razen cene? In precej bogatejše embalaže? Naj vam v razmislek podam podatek, da veliko dražjih izdelkov v resnici nastane iz že uveljavljenih cenejših izdelkov, ki so dokazano dobri – proizvajalci od prvih lastnikov odkupijo avtorske pravice za izdelek, ohranijo bazo izdelka, ji dodajo nekaj dodatnih, sodobnejših in popularnih učinkovin in voilà: pred vami je novi, uspešnejši izdelek v bajni embalaži, uporablja ga slavna manekenka. Če vam to osebno kaj pomeni, in če si to želite in si finančno to lahko privoščite, seveda nič hudega.

Razlog št. 4: UČINKOVITE SESTAVINE

Če ste si kdaj le privoščili dražji kozmetični izdelek, sta vas ob embalaži zagotovo navdušila vonj in prečudovito žametna tekstura. Doživeli ste eleganco njihove formule. Eden od ključev za to eleganco so silikoni. V kozmetičnem izdelku imajo največkrat nalogo, da ustvarijo prelestno žametno teksturo. Strokovnjaki se zaenkrat še ne strinjajo povsem, ali so silikoni slabi ali ne. Njihova varnost je odvisna od številnih dejavnikov, najprej od tega, s katerimi sestavnimi so silikoni kombinirani. Velik pomen ima tudi količina silikonov v izdelku. Na srečo obstajajo naravni nadomestki za silikone (nekatera olja, keratin, svilene beljakovine, aminokisline…) – za vse tiste, ki obožujemo naravno kozmetiko in umetnih silikonov pač ne želimo na svoji koži.

Še vonja se moram dotakniti. Tudi to je popolnoma posebno poglavje v kozmetiki, saj je vonj, poleg dobrega izgleda izdelka, drugi najpomembnejši faktor izbire izdelka. Ko izdelek kupimo in odpremo, ga najprej pristavimo pod nos. Če nam ne diši, vaš nakup ni uspel! Ko bi le vedeli, kolikšen del razvoja novega izdelka namenjamo vonju! Brez tega ne gre. In vonj je res nekaj osebnega; kar nekomu močno diši, drugemu ravno nasprotno, celo smrdi. Kako torej zadeti pravo noto? Veliki in poznani proizvajalci kozmetike si pomagajo z umetnimi dišečimi spojinami, za katere imajo izdelane študije všečnosti. Kateri vonj imajo raje ženske med 20. in 30.letom? In katerega moški po 40.letu? Važno je samo, kako dobro se bo dišeči izdelek prodajal v ciljni skupini.

ZAKLJUČEK

V tem zapisu, ki je nastal kot rezultat mojega brskanja po spletnih straneh, sem dodala tudi moje osebne komentarje, ki so del mojega razmišljanja vsakič, ko razvijam nov izdelek: najprej se posvetim vsebini (izboru najboljših sestavin), šele nato izgledu in vonju. In če prebiram študije, kaj se najbolje prodaja, bi moral biti moj vrstni red drugačen: najprej izgled, nato vonj in na koncu sestavine. Ampak sem se odločila, da se tega ne grem. Ostajam zvesta naravnim sestavinam.

Nataša
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja